Nowości

niedziela, 24 stycznia 2016

Tramwaj do Fordonu wystartował [FOTO]



Tłumy bydgoszczan wzięły udział w niewątpliwie historycznym wydarzeniu, jakim było otwarcie najdłuższej w kraju nowej linii tramwajowej. 16 stycznia ruszyły tramwaje na trasie do Fordonu.
4.38 – o tej godzinie z pętli Łoskoń w pierwszy kurs, zgodnie z planem, wyruszył w kierunku dworca kolejowego Bydgoszcz Główna tramwaj linii nr 5. Wśród pierwszych pasażerów Swinga, któremu patronował Józef Święcicki, był m.in. prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Miłą niespodzianką dla podróżnych była gorąca kawa.

Wprawdzie pierwsze tramwaje po nowym torowisku pomknęły już po 4 rano, ale oficjalne uruchomienie linii nastąpiło nieco później. Uroczystość rozpoczęła się w samo południe, na pętli przy ul. Korfantego.

W symbolicznym przecięciu wstęgi uczestniczyli prezydent Rafał Bruski i jego zastępca Mirosław Kozłowicz, a także: główny wykonawca inwestycji, prezes zarządu Firmy „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Marek Gotowski, wiceprezes zarządu Pesa Bydgoszcz SA Robert Świechowicz oraz prezes spółki Tramwaj Fordon Maciej Kozakiewicz. Towarzyszyli im aktorzy, którzy wcielili się w postaci prezydenta Leona Barciszewskiego i króla Kazimierza Wielkiego. Poświęcenia Swinga dokonał ks. prałat Stanisław Kotowski.

Tramwaj do Fordonu w liczbach:
2 lata trwała budowa linii tramwajowej do Fordonu
9,5 km wynosi długość nowej trasy
500 osób pracowało przy budowie nowej linii
290 mln zł kosztowała budowa linii
109 mln zł wydaliśmy na zakup 12 nowoczesnych tramwajów typu Swing z bydgoskiej firmy Pesa
209 mln zł wyniosło dofinansowanie całej inwestycji ze środków unijnych
30 m wynosi długość, a 2,3 m szerokość pięcioczłonowego, jednoprzestrzennego tramwaju Swing
ponad 200 pasażerów pomieści każdy skład Swinga
70 km/h z taką maksymalną prędkością mogą poruszać się Swingi
40 ton waży jeden Swing







[materiały UMB, fot. archiwum]
« Poprzednie
Następne »

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :) Rozruszajmy Fordon!